5% ОТСТЪПКА ПРИ ПЛАЩАНЕ С КАРТА

7 грешки които вероятно причиняват болки в краката ви

7 грешки които вероятно причиняват болки в краката ви

Ако някога сте танцували на дансинга с високите токчета в ръка, значи знаете, че обувките лесно могат да причинят болки в стъпалата. Това важи за всички видове обувки, не само за обувки за специални поводи. Онзи чифт обувки за офиса, маратонки за фитнес, бързоходките предназначени за тичане по задачи. Всички те могат да доведат до сериозни болки в ходилата, ако не внимавате.

 

Преди да изхвърлите всеки чифт обувки от гардероба си, нека поговорим за нашите крака.

 

Стъпалата имат трудната задача да носят цялото тяло и теглото му. Те трябва да го поддържат, когато вървим, бягаме, стоим прави и всичко останало, което правим през деня. Ходилата са сложни части от тялото, които са съставени от 26 кости, 33 стави и над 100 мускула, сухожилия и връзки.

Когато краката ви не получават необходимите грижи и обувки, това може да доведе до проблеми, като пришки, буниони и пръсти тип „чукче“. Неправилните обувки, могат да причинят болка не само на краката ви, но и колената и кръстта.

След като имаме всичко това предвид, ето и 7 обувки грешки, в които може да се разпознаете :

 

  1. Не знаете нищо за вашият СВОД

Като цяло има два вида стъпала : С висок свод и с нисък свод. Нуждите на двата са много различни.

При хората с нисък свод, арката между петата и възглавничките е по-близо до земята. При хората с висок свод арката е по-високо. Някой хората могат да имат наистина „плоски“ стъпала, което означава, че техният свод е толкова нисък, че се допира до земята.

Обувките трябва да поддържат вашият свод, за да може той да поддържа останалата част на тялото Ви.

 

  1. Често ходите продължително с обувки, които не са подходящи за това.

Колкото и да са сладки високите ви токчета, те не са подходящи да извървите 10 000 стъпки, да се разходите из нов град, та дори и да ги носите в офиса през деня. Обувките трябва да съответсват на дейността – казват специалистите. Обувките трябва да поддържат свода и да абсорбират напрежението от ходенето.

Това означава, че високите токчета са вън от уравнението. Разбира се, винаги има изключения, като например специалната колекция на Tamaris – Heart and Sole. Тя комбинира елегантната визия на високите токчета в уникална стелка за отличен комфорт.

Височките токчета обикновено пренасочват теглото към предната част на стъпалото (възглавничките), поставяйки прекалено много натиск върху мускулите и ставите и потенциално причинявайки болка. Освен това могат да създадат проблеми като буниони и пръсти „чукче“. От друга страна плоски обувки като джапанки и балерини обикновено не предлагат подкрепа за свода или шокабсорбация, така че и те могат да причинят болки в краката. За ходене, търсете обувки с ниска височина до 4-5см или равни, с много омекотяване и форма, която следва свода на стъпалото ви.

 

  1. Избирате обувките за спортуване според външния им вид

Не купувайте маратонки заради тяхна визия или защото някой фитнес инстаграмер се кълне в тях. „Избирането на правилните обувки за спорт е стратегически процес.“, казват професионалните треньори и фитнес специалисти. Дори да изберете модел, които винаги сте харесвали, може да ви заблуди, защото дизайна на обувките може да се променил по начин, който не сте забелязали.

Когато отидете за нови маратонки в магазина имайте предвид упражненията, за които са ви нужни маратонките. Да бягате по 25 километра на ден по цимент е много по-различно от това да практикувате йога по няколко часа на седмица.

Ако е финансово осъществимо, помислете за закупуването на отделни маратонки за спортовете, които практикувате. Макар това да изглежда сякаш обувните производители ви насърчават да купувате повече, всъщност е много вярно. Тенис маратонките, баскетбол маратонките и танцовите обувки са направени със странична опора, имайки предвид движенията настрани, а обувки за бягане и ходене са направени с приоритет в опората при движение напред. Носенето на маратонки за бягане при игра на тенис, или обратното, може да доведе до наранявания и навяхвания.

 

  1. Носите „новите“ по цял ден за да ги разчупите.

Вярно е, че кожените обувки или тези направени от множество материали/части, като туриствическите боти, могат да се отпуснат след като ги купите. Това означава, че може да е необходимо малко да ги разтъпчете, преди да стигнете до момента, в които се чувствате сякаш ходите по облаците.

Но не трябва да избързвате с този процес. Чували ли сте номера, в които обувате дебели чорапи, „набутвате“ краката си в новите обувки и ги издухвате със сешоара за да се отпуснат веднага? Моля ви не правете това никога! Повечето пъти не работи и има голяма възможност да повредите новите току-що закупени обувки.

Вместо това ги разтъпчете бавно. Най-добре е да ги носите по-малко от време на време за да отпуснат натурално и да се оформят по кракът Ви. Дали ще го правите вкъщи или докато действа по задачи, препоръчваме да носите чорапи или няколко лепенки за да се предпазите от пришки.

Ако нямате време или търпение за това, можете да проучите различни разтегачи за обувки или специален спрей за разширяване на обувки или да попитате обущар, дали е възможно да добави малко пространство в обувките ви.

 

  1. Винаги сте боси, когато сте у дома

За много хора, ходене бос е оптималното удобство и този абзац не се отнася за тях.

Въпреки това при някои хора, продължитеното ходене по повърхности като паркет, плочки или мрамор, могат да причинят стрес по структурата на стъпалото и да причинят болка.

Всичко това се до масните възглавнички на петата и в предната част на ходилата. Те спомагат за омекотяването и шокабсорбирането на напрежението. Но с времето те се изтъняват и износват. Ако прекалявате с ходенето боси, тези масни възглавнички могат да понесат щети и краката да ви заболят.

Можете да се предпазите, като се сдобиете с чифт качествени домашни чехли.  

  1. Не използвате стелки

В зависимост от вида на стъпалата ви и спецификата на проблема, който имате, стелките които идват с обувките може да не са най-правилния избор. Стандартно правило при избирането на стелки е, че при плоско стъпало търсете по-твърди стелки, а при висок свод по-меки.

Ако си търсите нови стелки, не винаги е задължително да си правите по поръчка. Има готови опции на достъпни цени, който вършат чудесна работа, като PEDAG, които са произведени в Германия.

 

  1. Все още пазите онзи „любим“ чифт от 2012

Много хора изхвърлят обувките, когато подметките им се износят.

Щом подметката започне да се износва, тя всъщност променя ъгъла, при който ходилото ви стъпва на земята. Това може да доведе до болка в краката, коленете, бедрата и гърба. За жалост това може да се случи и преди да усетите, че обувките Ви са за смяна.

В зависимост от вашата активност и вида на обувките, отнема между няколко месеца до една година ежедневна употреба, за да се износят, казват експерти. Ако наистина обичате високите си токчета или мокасините, да подновите подметките и им и да добавите нови стелки, може да увеличи живота им. Но, когато усетите, че маратонките, ботите за планина или ежедневните ви обувки са износени, не се колебайте да ги замените бързо.

Ако обувките ви изглеждат износени, деформиранеи или имат необичайно гладки петна по подметките, това е ясен знак, че е време да се оттървете от тях. Друг начин е да проверите е да сложите обувките на масата, на нивото на очите и да погледнете нивото на ходилата. Не трябва да са неравни или деформирани. Дори и да изглеждат напълно здрави, ако се чувствате зле по време или след носене, може би е време да ги изхвърлите.

 

Заключение

Обувките, като дрехите, са много лични. Правилния избор за вас ще зависи от много фактори като : активност, височина, тегло, навици за ходене и бягане, персонален стил и много други. Но ако изпитвате какъвто и да е вид болка и тя продължава с дни, правейки животът ви неудобен или невъзможен, значи е преме да посетите специалист.

 

 

Публикувано от Ben